.

.

.

من امیر عزیزمهر دانش آموز پایه هفتم دبیرستان سرای اندیشه هستم مدتی هست که در وبلاگ نویسی فعالیت می کنم این وبلاگم جهت مبارزه با کوید 19 هستش که امید به خداوند یزرگ با هم بتوانیم این ویروس را شکست دهیم

بایگانی

راه مقابله با تهدید کرونا ویروس

جمعه, ۳۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۷ ب.ظ

 

رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی و عمومی بسیار مهم و اساسی است و مهمترین و موثرین راه قطع رنجیره انتقال کروناویروس ، شستشوی مداوم دست ها و رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی کردن سطوح تماس و پرهیز از روبوسی، مصافحه و دست دادن است.

 

                                                              

 

رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی و عمومی بسیار مهم و اساسی است و مهمترین و موثرین راه قطع رنجیره انتقال کروناویروس ، شستشوی مداوم دست ها و رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی کردن سطوح تماس و پرهیز از روبوسی، مصافحه و دست دادن است.
دکترنمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در توئیتی درباره سامانه تلفنی مشاوره ویروس کرونا نوشت:
بخش مشاوره بیماری های واگیر سامانه تلفنی ۱۹۰  برای پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا راه اندازی شد.
هموطنان عزیز و همچنین همکاران نظام سلامت می تواند از این طریق سوالات خود را به صورت شبانه روزی با کارشناسان مربوط در میان بگذارند.
دکتر محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: آزمایش ویروس کرونا مخصوص کسانی است که حال عمومی بدی دارند و معمولا کشف موارد اولیه بیماری با موارد مرگ ناشی از بیماری به هم نزدیک استاین عفونت با بسیاری از عفونت‌های تنفسی دیگر اشتباه گرفته می‌شود. یعنی علائم بالینی آنها یکی است و هیچکس نمی‌تواند از روی علائم ظاهری بیمار بگوید فرد به آنفلوآنزا یا ویروس کرونا یا سرماخوردگی ساده مبتلاست و این موضوع فقط با آزمایش مشخص می‌شود.
وی افزود: وقتی بیمار بدحال باشد، این آزمایش برای او انجام می‌شود و این کار در همه دنیا به همین شکل است. اگر قرار باشد برای هر شخصی با علائم سرماخوردگی ساده هم چنین آزمایش گرانی انجام شود، در هیچ کشوری امکان پذیر نیست و معمولا کسانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند بین ۶ تا ۷ روز علائم کمی دارند و بعد از آن بدحال می‌شوند. تفاوت آنفلوآنزا با کرونا این است که ویروس کرونا در این بازه زمانی ممکن است خفیف بوده و سپس شدید شود.
وی ادامه داد: اکثر افرادی که به این عفونت مبتلا می‌شوند، کم علامت هستند و تحت مراقبت قرار می‌گیرند. برای ما این مهم است که این اطمینان خاطر را به مردم بدهیم که با تمام امکانات خود جلوی این بیماری ایستاده‌ایم و حتی از یک بیمار هم چشم پوشی نمی‌کنیم. در چین هم در این زمینه بسیار سخت گیرانه اقدام شده و ما هم این کار را انجام دادیم. ظرف دو ساعت، بیمارستان قم را تبدیل به بیمارستانی کردیم که فقط بیماران مشکوک به علائم تنفسی در آنجا بستری شوند.
مردم عادی نیازی به ماسک ندارند ؛دکتر گویا اظهار کرد: ماسک برای پزشک و بیمار است و مردم عادی نیازی به ماسک ندارند و چون مردم می‌خواهند از ماسک استفاده کنند، ترتیبی دادیم که مردم دسترسی راحتی به ماسک داشته باشند. توصیه اولیه ما استفاده از ماسک نیست بلکه شستشوی دست و صورت است.
مردم ابتدا به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.



 

  • امیر عزیزی مهر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی